REALIZACJA ZADANIA PUBLICZNEGO MAŁE GRANTY DO 10.000 ZŁ
Podstawa prawna: Dział II, Rozdział 2, art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (Dz. U. z 9 lutego 2023 r., poz. 1571 z późn. zm.).
Przez „Małe Granty” rozumie się zlecenie organizacji pozarządowej lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z pominięciem otwartego konkursu ofert, realizacji zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym, spełniającego łącznie następujące warunki:
1.) wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000 zł;
2.) zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.
Procedura o udzielenie dotacji w trybie pozakonkursowym przebiega następująco:
Organizacja pozarządowa składa ofertę w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy w Kołaczkowie, która podlega wstępnemu rozpatrzeniu przez organ wykonawczy. Jeśli otrzyma ona pozytywną opinię, w ciągu 7 dni roboczych (licząc od daty wpływu oferty do Urzędu) jest publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminy Kołaczkowo oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Kołaczkowie. Każdy, w terminie 7 dni od zamieszczenie oferty może zgłosić do niej uwagi. Po upływie terminu i po rozpatrzeniu ewentualnych uwag, organ wykonawczy zawiera umowę z organizacją na wsparcie lub powierzenie realizacji zadania publicznego.
W przypadku gdy oferta otrzyma negatywną opinię, nie podlega opublikowaniu.
Łączna kwota środków finansowych przekazanych przez organ wykonawczy w tym trybie, tej samej organizacji w danym roku kalendarzowym, nie może przekroczyć kwoty 20.000 zł.
Po wykonaniu zadania publicznego, w terminie 30 dni, należy sporządzić sprawozdanie z jego realizacji i złożyć w Urzędzie Gminy w Kołaczkowie.