I. Nazwa i adres jednostki
Klub Dziecięcy „Kruszynki z Jarzębinki” w Kołaczkowie pl. Plac Reymonta 4,
62-306 Kołaczkowo
II. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem
- Kierownikiem klubu dziecięcego może być osoba posiadająca kwalifikacje,
o których mowa w art. 16 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 tj.:
1) posiadająca kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
2) która ukończyła studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja pro rozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.
- Osobą kierującą pracą klubu dziecięcego może być także osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:
1) wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem i odbyła 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub
2) średnie lub średnie branżowe oraz:
a) co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 lub;
b) przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku lub w klubie dziecięcym odbyła
280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w ust. 1.
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Rękojmia należytego sprawowania opieki nad dziećmi.
- Brak pozbawienia władzy rodzicielskiej, zawieszenia i ograniczenia władzy rodzicielskiej.
- Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.
- Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
- Nie figurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
- Brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku kierownika klubu dziecięcego i opiekuna.
III. Wymagania dodatkowe
- Preferowane doświadczenie na stanowisku kierowniczym i w pracy z dziećmi.
- Ukończone studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania i organizacji jednostek oświatowych.
- Znajomość problematyki z zakresu rozwoju psychomotorycznego i psychofizycznego dziecka.
- Zorientowanie na efektywność i poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania jednostki.
- Zdolność samodzielnego i odpowiedzialnego podejmowania decyzji.
- Prezentowanie wysokiego poziomu komunikacji interpersonalnej.
- Umiejętność współpracy i zarządzania zespołem ludzkim.
- Odpowiedzialność i zdeterminowanie w zakresie realizacji powierzonych obowiązków.
- Podstawowa wiedza w zakresie znajomości:
1) przepisów prawa pracy, ustaw i rozporządzeń związanych z instytucjonalną opieką nad dziećmi do lat 3;
2) zasad funkcjonowania klubów dziecięcych, jako placówek opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjnych;
3) uwarunkowań prawno-budżetowych jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego;
4) ustawy o samorządzie gminnym oraz o pracownikach samorządowych;
5) ustawy o finansach publicznych;
6) ustawy Kodeks pracy i ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
- Organizowanie pracy klubu dziecięcego i nadzór nad jego prawidłowym funkcjonowaniem przez podejmowanie decyzji gospodarczych, finansowych i organizacyjnych zgodnych z przepisami prawa.
- Opracowanie i realizacja planów podstawowej działalności finansowo – gospodarczej w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania środków na realizację zadań statutowych klubu dziecięcego.
- Dysponowanie w ramach udzielanych upoważnień i pełnomocnictw środkami finansowymi i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe, zgodne z obowiązującymi przepisami wydatkowanie.
- Stworzenie warunków do przechowywania i przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i innych obowiązujących przepisów prawa.
- Budowa pozytywnego wizerunku jednostki, doskonalenie standardów opieki w klubie dziecięcym.
- Ustalenie zasad polityki kadrowej oraz podejmowanie decyzji w sprawach kadrowych.
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych i prawidłowe gospodarowanie powierzonym mieniem jednostki.
- Zapewnienie właściwych warunków pracy i przestrzeganie obowiązujących przepisów BHP oraz ppoż.
- Zorganizowanie i nadzór nad sprawowaniem opieki pielęgnacyjnej, edukacyjnej
i opiekuńczo wychowawczej nad dziećmi. - Odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci przebywających w klubie dziecięcym.
- Tworzenie warsztatu pracy dydaktycznej, wykorzystywanie pomocy dydaktycznych, dbałość o pomoce i sprzęt należący do klubu dziecięcego.
- Opracowanie i realizacja programu edukacyjnego, prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny, właściwych do wieku dziecka.
- Współpraca ze specjalistami mająca na celu wspólną troskę o prawidłowy rozwój dzieci.
- Współpraca z rodzicami dzieci uczęszczających do klubu dziecięcego, w szczególności przez prowadzenie konsultacji i udzielania porad rodzicom w zakresie pracy z dziećmi na temat rozwoju.
- Organizacja rekrutacji dzieci do klubu.
- Prowadzenie wymaganej dokumentacji klubu.
- Zarządzanie powierzonym majątkiem i jego należyte zabezpieczenie, w tym przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.
- Reprezentowanie klubu dziecięcego na zewnątrz.
V. Warunki pracy na stanowisku
- Miejsce pracy:
Klub Dziecięcy „Kruszynki z Jarzębinki” w Kołaczkowie pl. Plac Reymonta 4,
62-306 Kołaczkowo. - Rodzaj pracy:
kierownik. - Wymiar czasu pracy:
¼ etatu na stanowisku kierownika - Termin rozpoczęcia pracy: 1 września 2025 roku.
- Zatrudnienie w ramach umowy o pracę, pierwsza umowa na czas określony.
VI. Oferty kandydatów powinny zawierać
- List motywacyjny podpisany przez kandydata.
- Curriculum vitae podpisane przez kandydata.
- Uzasadnienie przystąpienia do naboru wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju klubu dziecięcego.
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa, rekomendacje) potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
- Kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (np. świadectwa pracy, zaświadczenie z zakładu pracy) potwierdzona za zgodność z oryginałem przez kandydata.
- Oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy
na stanowisku kierowniczym oraz na stanowisku opiekuna. - Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata, że nie był/a skazany/a za przestępstwa na tle seksualnym,
- Oświadczenie o nie figurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (wyłoniony w drodze naboru kandydat przed nawiązaniem stosunku pracy będzie zobowiązany przedłożyć zaświadczenie o nie figurowaniu w w/w bazie wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed rozpoczęciem pracy).
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Kierownika Klubu Dziecięcego „Kruszynki z Jarzębinki” w Kołaczkowie,
- Oświadczenie o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
- Oświadczenie o nie pozbawieniu władzy rodzicielskiej, o nie zawieszeniu, o nieograniczeniu w rozumieniu Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego władzy rodzicielskiej.
- Oświadczenie o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.
- Oświadczenie o daniu rękojmi należytego sprawowania opieki nad dziećmi.
VII. Termin i miejsce złożenia oferty o przystąpienie do konkursu
- Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy w Kołaczkowie osobiście – lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Kołaczkowie, 62-306 Kołaczkowo pl. Plac Reymonta 3, do godz. 13.00 dnia 14 lipca 2025 roku w zamkniętych kopertach z dopiskiem: Nabór na stanowisko: Kierownik Klubu Dziecięcego „Kruszynki
z Jarzębinki” w Kołaczkowie. W przypadku przesłania oferty pocztą decyduje data wpływu oferty do Urzędu Gminy w Kołaczkowie.- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Klubie dziecięcym „Kruszynki z Jarzębinki” w Kołaczkowie
w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł ponad 0%.
IX. Informacje dodatkowe
- Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze oraz zakwalifikują się do dalszego etapu naboru będą powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Kandydat przystępujący do rozmowy kwalifikacyjnej przedkłada do wglądu dokument tożsamości.
- Kandydatom przysługuje prawo uzyskania informacji o rozstrzygnięciach, na poszczególnych etapach naboru, w trybie dostępu do informacji publicznej. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w BIP Urzędu Gminy w Kołaczkowie, a także na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Kołaczkowie.
- Wszystkie dokumenty i oświadczenia składane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie powinny być przez nią podpisane.
- Na żądanie organu prowadzącego klub dziecięcy osoba ubiegająca się o zatrudnienie będzie obowiązana przedstawić do wglądu oryginały dokumentów.
- Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - analiza dokumentów pod względem spełnienia wymogów formalnych; II etap - rozmowa kwalifikacyjna.
- Dokumenty aplikacyjne osób nie zakwalifikowanych będzie można odebrać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Kołaczkowie. Dokumenty nie odebrane w terminie 3 miesięcy od dnia podania wyników zostaną zniszczone.
- Wójt Gminy Kołaczkowo zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.